Buletin nou la sectorul I

Daca expira buletinul este nevoie sa-l reinnoiesti.
Zis si facut.
M-am interesat ce-mi trebuie.
Printre cele necesare, doua plati. Timbru fiscal(4roni) si o taxa(7roni).
Prima informatie: se pot plati ambele taxe la posta.
La posta aflu ca numai pentru sectorul II se pot plati ambele la posta. A doua, musai la CEC.
Ma urc in 105 (dupa ce iau o cartela de unica folosinta cu doua calatorii: una dus, una intors). Ajung la CEC si aflu ca la CEC NU se plateste, ci la Taxe si impozite de la Griro. Ma uit patrat. Se paote ajunga fie inapoi cu 105 (cinci statii) fie una cu metroul.
Ies. Intrucit in fata vitrinei de la CEC este o statie de metrou, cobor voiniceste, scot intre timp portofelul, gasesc un ghiseu si dau sa cer o cartela de… dupa ce ma informez de la ce peron.
N-aveti cartela?
N-am cartela…
De aici nu se poate cumpara.
Ma uit din nou patrat
De ce?
Nu se poate.
Iesiti, traversati, acolo puteti cumpara…

Le zic de dulce diversilor manageri (acu nu se mai poarta directori, numai manageri) care au hotarit asa ceva si ies. Afara ninge, pe trotuare este ghiata, vintul bate. Dau sa traversez de-a drpetul. Smecherii s-au prins si au ăus pe trotuarul de vis a vis un gard inalt de vreun metru. Le zic si astora ceva si o iau sontic-sontic inapoi, gasesc trecerea de pietoni DESI era mascata de citeva taxiuri care stationau ma strecor printre ele, escaladez mormanele de ghiata restante de la desapezirea reusita a capitalei noastre dragi si scumpe si ajung la noua intrare.

Gasesc un ghiseu care vinde cartele.

O calatorie…
Nu se poate decit doua…
Dar imi trebuie numai una…
Nu se poate…

Mai zic de bine si acelora care au hotarit ca nu se pot vinde decit doua calatorii…

Ma urc in metrou, cobor la statia Grivita si ma uit…
Nici un semn cam pe unde sa fie respectiva directie…
Intreb niste tineri care pazeau intrarea sau asa mi se parea mie…
Habar nu aveau.
Traversez si o iau la intimplare.
Nimeresc.

Directia avea deschis numai un ghiseu. O casa.
Spun ce vreau.

Pai sa platiti si timbrele…
Pe astea le-am luat.
De ce nu ati platit si taxa o data cu timbrele…
Nu mi-a primit-o…

Pina la urma platesc si plec…
Mi-a mai ramas sa adun toate la un loc si sa jung la Politie.
O sa va spun luni continuarea.

Deci, sa continuam.
A trecut luni. Luni am fost si am rezolvat. Mai apoi m-am izbit de indiferenta internetului. Dupa ce am descris eu cu lux de amanunte evenimentele, dinsul, Internetul, neam sa ma lase sa postez.
Si asa am pierdut tot ce ma straduisem sa scriu pret de vreo 15 minute. Pe cuvintul meu ca nu aveam nici greseli de dactilografiere…
Revenim…
Luni a fost iarna de-a binele. Viscol in tota legea. De nins, nu cine stie ce, dar vintul batea dement…
Plec eu cu transportul in comun. Acum stiam cum si de unde sa-mi cumpar cartela de unica folosinta si sa o si folosesc. Adicatelea, ieie de la un chiosc special un cartonas, te urci in autobuz (cazul meu) caronasul cu pricina il apropii de o cutiuta galbena, cutiuta face ”bip” si dumneata te asezi linistit pe scaun. Esti in legalitate. Daca vine controlorul, habar nu am ce se intimpla. Experienta aceasta nu am apucat sa o am…
Zis si facut.
Ajung la Basarab, ma dau jos si o iau prin zapada catre Sectia 4 politie. Prin zapda, evident, sa nu-si imgineze careva ca trotuarele au fost curatate de vajnicii edili ai orasului sau de vreun cetatean cu spirit civic. Nu. Pe trotuate, numai o carare ingusta prin troiene.
In timp ce mergeam vitejeste prin viscol, din spate ma imbrinceste cineva si trece in fata mea. Un barbat si o femeie se grabeau de mama focului. Cind ajung in dreptul Liceului Neculce, imi dau sema ca si dinsii, care erau cu vreo 10-15 metri inainte, se indreptau in acelsai sens ca si mine.
Ajung eu la sectie, urc cu mare grija treptele si adast cu bine in virful lor, intru in holul central si fac la stinga la biroul de evidenta populatiei. Inauntru, vreo 7-8 insi. O doamna tinara cu o fata care parea cam de virsta ei incepusera se negocieze un prim buletin pentru domnisoara. La acte, necaz. Mama luase o copie legalizata a contractului de cumparare a locuintei.
Functionara de la ghiseu nu vrea sa-l accepte. Este necesar actul in original. Mama se razvrateste. De ce este legalizat? Ca sa aiba valoare de original! Oriunde, dar nu la politie.
Mama nu are spor. Domnisoara cu primul buletin este luata acasa si i se pune in vedere sa se intoarca singura cu actul cu pricina. Sa rezolve neaparat in ziua aceea. (Lunea, programul este pina la ora 8 seara. Pe asta m-am bazat si eu cind am hotarit sa ma duc luni…)
O doamna intre doua virste, are noroc, este chemata inauntru pentru fotografie…
Intre timp, la ghiseul cu pricina se inghesuie agresiv cele doua cunostinte ale mele de pe strada. Ea, o doamna tiganca la vreo 50 de ani, el un domn, prin deductie tot tigan, aparent de aceeasi virsta cu femeia, dar imposibil sa fie pentru ca dinsul parea a-i fi fiu. El nu prea avea trasaturi de tigan. Mai blonziu, asa… si neras.
Din discutia elaborata cu domnisoara functionara am aflat care era scopul acelei vizite.
- Am adus toate actele pe care le-ai cerut, zice dinsul
- Bine, zice domnisoara
- Trebuie sa scrie doamna o cerere, zice tot domnisoara…
Tiganca se uita la fi-su
- Scrie tu, eu numai semnez…
Domnisoara dicteaza. Fiul incepe sa scrie. Scrie destul de frumos dar cam greu. Revine mereu asupra cuvintelor pe care nu le-a inteles. Scrie pret de trei sferturi de pagina format A4. La sfirsit, femeia semneaza.
- Sa luati loc pe banca si sa asteptati… cam vre-o ora.
Tinarul explodeaza.
- Cum sa asteptam o ora. La 4 inchide la decese… Acum este 2. Daca mai stau o ora, nu mai ajung…
- De doua zile ii mort ala pa masa, sare si tiganca, daca nu ajungem azi nu putem lua ajutorul de inmormintare…
- Si mai trebuie sa stam inca doua zile, se impute ala, zice si tinarul…
Pe scurt, tiganul mort nu avea buletin. Din aceasta cauza nu li se putea da ajutorul de inmormintare… Si veniseara sa-i faca buletin… sau ceva echivalent…
Dupa ai ajug eu.
Domnisoara incepe prin a-mi lucra cererea… O cam mizgalisem. Domnii de la politie au informatizat cererea. Au comasat totul pe o fata de A4. Numai ca patratica in care trebuia bifat ceva PRECEDA acel ceva care trebuia bifat. La rindul cu sex, am bifat inti dupa, pe urma am incercuit. La Stagiul militar, m-am incurcat total, si la casatorit am bifat tot dupa dar am incercuit casatorit…
M-a certat cu blindete… si s-a interesat de ultima scoala absolvita pe care o ignorasem in totalitate…
Imi cere actele.
I le dau pe rind, cu mindrie in original.
Le examineaza.
- Copiile… xerox.
- N-am…
Se uita la mine…
- Imi ia si contractul apartamentului.
Acolo alta incurcatura. Adresa din contract nu corespunsese initial cu adresa reala si se facuse o modificare prin notariat mai demult. La respectivul contract in original aveam atasata o adeverinta in copie…
Se uita blajina la mine si se duce sa se intereseza in spate de ceva. Se intoarce si-mi spune ca-mi accepta copia si nu mai vrea si original dupa adeverinta…
- Copia contractului…
- N-am…
- Pai…
- Imi faceti poza si ma duc sa fac copii si vi le aduc…
Se uita la mine intelegatore…
- Bine, fie, intrati sa va fac poza…
In timp ce stateam pe scaunul cu pricina, pe ghiseu baga capul agitat un domn…
- Nu m-am uitat in buletin decit acasa… Eu locuiesc la scara D si mi-ati trecut scara B…
Prietena mea, de acuma, ii ia buletinul se ridica se duce si aduce plicul cu actele domnului se uita la ele si-i explica…
- Aceasta este dresa din contractul dumneavoastra…
- Dar in buletinul celalalt era scara D… incearca sa se justifice domnul…
- Vedeti si dumneavoastra si-i da copia…
Domnul ramine uimit…
- Nici nu am stiut…
Rabdatoare, prietena mea, ii explica ce are de facut.
Pe scurt.
Mi-a facut poza. I-am adus copiile. Buletinul vechi a ramas la ea iar eu umblu de atuci fara. Cel nou va fi gata in 15 zile lucratoare de la depunerea actelor…

3 Responses to Buletin nou la sectorul I

  1. Ai avut ceva de umblat !

    • geomarz spune:

      Si cind te gindesti ca am avut noroc cu domnisoara aceea. Ma putea trimite acasa foarte bine. Sa revin cu tot ce imi trebuia…

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

