Visagul

Visagul este iubirea mea secreta.

Secreta, pentru ca de atitia ani este locul in care ma simt cu adevarat acasa in ciuda faptului ca George nu il agreaza de nici un fel. Nu- l suporta decit un timp limitat. Daca acum citiva ani a reusit sa stea si doua (2) zile intregi cu trei nopti aferente, de data asta a suportat numai o jumatate de zi.

In seara in care am ajuns, ne-am oprit citiva kilometri mai incolo, la Firliug. Nu mai stiiam ca inainte de Firliug este un alt satuc, Ramecea. Dupa pronuntia litererara,Remetea.  Remetea-Poganis.

Remetea ma duce cu gindul la Nicetas Remesians, un episcop din indepartata Spanie, de la inceputurile crestinatatii care, spune povestea, era de origine din Dacia. Un batrin, vecin al nostru de deasupra dealului, pe ulita paralela cu a noastra din deal (un vestigiu de ulita cu vreo cinci case dintre care numai 3 locuite: Bumbu, Nisca si Zimoane pe-o parte, iar pe ceealalta numai cu una, Mos Fercu) se numea, Niscia. Cum la noi „T” a evoluat in „CE” si „C” in „T”, Nicetas mie imi suna ca strabunul lui Nisca. Remesians, este evident, Rameteanul. Si daca se mai adauga si faptul ca un sat de prin vecini se numeste Tapia care te duce usor cu gindul la Tapae iar Berzovia este singurul substantiv propriu pastrat intr-o veche scriere de gramatica din „De bello dacico” a lui Caesar, nu, este usor de imaginat ca Nicetas din Remetea era cam de pe unde am haladiut eu mai zilele trecute.

La Firliug am vazut-o pe Ana Savu, vara mea de-a doua, nepoata singurei surori a bunicului meu din Banat. Este cu 3 ani mai mica decit mine. Are o fata limpede si buna, putin rotunda ca cea a bunicii ei, Baba Ana lu’ Savu. Surizatoare si prieteneoasa, in ciuda groaznicei tragedii prin care a trecut la 7 luni de la moartea sotului ei (TBC). I-a murit unicul fiu intr-un stupid accident de tractor.

Lasă un răspuns

