Seara, frig, ploaie si leacuri traditionale

Dupa o lunga si fierbinte vara, cu temperaturi de 30 de grade in septembrie, busc, o data cu inceputul lunii octombrie a venit toama. Dimineata aplouat tipic a toamna. M-am dus la cimitire unde m-a gasit un ciine. Ca de gasit nu l-am gasiteu, ci el. Se baga cu botul in  sacosa mea cu „imparteli” din care am nimerit si i-am dat o bucata de placinta cu brinza dulce. Norocul lui, mai aveam cu brinza sarata. Apa nu aveam cum sa-i dau.

A hapait-o din trei inghitituri.

I-am spus cu frumosul ca nu-i mai dau si celelalte bucati. Restul erau pentru oameni (care nu prea erau multi pe acolo). Nu m-a inteles si s-a tinut dupa mine pina l-a vazut Safta. Atita i-a trebuit. La vocea femeii si-a pus coada intre picioare si a fugit cu urechile pe spate. Nu m-a mai condus catre iesire.

De la Safta am aflat un leac infailibil pentru diaree cu care a vindecat ea o vaca si mai multi oameni. Nu prea stiu cum era vaca cu diaree, dar ma  rog. A se aplica la oameni.

Deci, se ia una bucata castana salbateca. Se zdrobeste, se alage de coaja iar miezul pisat se lasa una jumatate de ora cu una jumatate de pahar de apa. Pe urma se bea apa aceea (una, doua guri) si gata.  S-a terminat cu diareea.

Tot pentru aceasta suferinta stiu si ceaiul de frunze de salcim. Cind ai asemnea necaz, dai fuga afara, iei o funza doua de salcim, faci din ele o infuzie si o bei. Garantat scapi de belea.

PS. Eu nesuferind de diaree, ci dimpotriva, nu am avut ocazia sa incerc nici unul dintre leacuri…

Nu stiu daca voi gasi volunari…

2 Responses to Seara, frig, ploaie si leacuri traditionale

  1. NFRez spune:

    Oameni sau necuvantatoare?

  2. vgeorgicas spune:

    Oameni.
    Pare interesant. Mai ales cu castanele. Cu frunzele de salcim am vazut cu ochii mei.
    In istoria mea s-a inregistrat si un mare succes. Un tinar (18-19 ani) cazut din lanturi (un fel de carusel mai primitiv) venit in stare grava cu TCC si suferinta de trunchi (GCS 4-5) pe care nu l-am lasat sa moara intr-o noapte si i-am facut traheostomie de urgenta. A supravietuit, dar cu extrem de mari deficiente. La vreo luna si jumatate, doua, avea o mare hidrocefalie interna si nu recupera mai nimic. Mama lui m-a abordat „Daca l-ai facut sa traiasca, trebuie se-l faci si cum era inainte”.
    Era o taranca voluntara care l-a tratat de diaree cu fiertura de frunze de salcim.

Lasă un răspuns

