Concurenta musacalei azi a fost placinta cu mere

Foaia am facut-o la plesneala.

Am cumparat ieri  niste unt din piata de  la sibieni. Vinzatoarea de la magazinasul gen bacanie de unde iau de obicei carne si mirodenii m-a dezmagit sugerindu-mi ca ar fi ceva cu untul cu pricina. Asa ca nu l-am mai pus in pateul de ficat, asa cum aveam in plan si m-am apucat sa fac o foaie frageda.

Am pus cam 250 de grame de unt, vreo trei linguri de untura (de la prietena mea Marioara lu Ilana), trei oua, sare, praf de copt (doua pachetele), 15 linguri de apa. Faina am pus initial juma’ de kilogram. Pe masura ce framintam mi-m dat seama ca nu se leaga cum vreau si am mai adaugat pina la un kilogram de faina si vreo 300 de grame de ulei. Mi-a iesit coca cit sa acopar fundul tavii de la aragaz cu 2/3 din ea si sa mai fac si o foaie pentru pus deasupra.

Merele (3-3,5 kg) le-am curatat, dat pe razatoare si au stat cu zahar pina am framintat. L-am stors, le-am intins peste foaie de pe tava, am presarat uniform scortisoara si nucsoara, am pus foaia deasupra pe care am stropit-o cu citeva linguri din zeama de la mere. Pe urma am frecat usor cu palmele pina s-a facut o pelicula subtire deasupa.

Am dat al cuptor.

La sfirsit am dat din nou pe deasupra sucul de mere cu o pensula lata de ulei. Am pudrat cu zahar si gata concurenta musacalei…

4 răspunsuri la Concurenta musacalei azi a fost placinta cu mere

  1. Manole spune:

    Uite, d-asta as face si eu maiine! O iesit buna, sa inteleg!🙂

  2. geomarz spune:

    Da. A fost apreciata. Am scris un comentariu mai lung, dar lumea virtuala nu l-a acceptat si s-a pierdut in neantul ei.
    Pe scurt a fost apreciata.
    Suces azi cu placinta😆

  3. Manole spune:

    N-am facut. Aveam cand-printre picaturi- insa nu si stare. Ma rog, daca vroiam s-o fac clar ca gaseam picaturile!😀

  4. geomarz spune:

    Nu-i nimic. Nici eu nu am totdeauna chef. Dar, cu virsta, nu prea mai pot dormi. Si atunci imi ocup timpul cu ceva.

Lasă un răspuns

