Adrian Paunescu

S-a nascut mai demult, dar a murit zilele astea. Oficial, in dimineata aceasta la ora 7 si 15. Neofical mai demult, acum citeva zeci de ore cind i s-a oprit pentru prima oara inima.

Cine a fost Adrian Paunescu?

Pentru fiecare a fost altcineva.

Pentru mine a fost un foarte talentat peot roman contemporan mie. Un poet care a reusit sa transforme in poezie vremurile pe care le-am trait concomitent. Un poet caruia i-am inteles versurile si ale carui versuri s-au potrivit inimii mele.

Cind fratele meu ne-a parasit prea devreme, printre poeziile lui s-a gasit una care ni se potrivea. Nu-i mai stiu numele, incerc sa-mi amintesc citeva versuri. Daca nu voi putea povestesc tema.

Mama care-si inmorminteaza baiatul si-l cauta in crucea de la capul mormintului. Si promisiunea acestuia de a se mai intoarce din cind in cind ca un „scirtiit de geam”. Si asigurarea data mamei ca lacrimile ei il vor ajunge prin lemnul crucii.

Indiferent de ce spune oricine, Adrian Paunescu a fost un mare poet al neamului romanesc. Cu care acest neam urgisit se poate mandri.

Iar aici niste amintiri care-mi plac.

2 Responses to Adrian Paunescu

  1. Nelu spune:

    Tipic pentru noua era electronica. Nu pot sa gasesc un titlu de poezie dar atasez cu usurinta trei inregistrari video de aiurea.

  2. geomarz spune:

    Draga Nelu, care este problema ta ?
    Asa este, nu-mi amintesc titlul. De atunci au trecut 18 ani. Poezia am avut-o, sau o mai am inca pe undeva, dactilografiata special pentru mine de cineva. Nu stiu nici in ce volum a aparut sau daca a aparut in volum.
    Clipurile respective le-am luat de acolo de unde le ia toata lumea. De pe You Tube.
    De ce oare trebuie sa fie „atasate aiurea”? Poate ca in logica mea de moment nu erau chiar aiurea.
    Iar in alta ordine de idei, acesta este un saptiu cumva privat. Fara interdictii altele deit cele ale bunului simt. Poate ar fi trebuit nici sa nu-ti dau drumul la comentariu.
    PS. Poate ca domniia ta nu stie, dar versurile cintecelor de mai sus sint de Adrian Paunescu.

Lasă un răspuns

