Peste, adica somon, cu lamiie si mar la cuptor in sos de vin.

M-am apropiat de calculator ca sa ma puc sa scriu o treaba serioasa. Ceva ce am pregatit de mai multa vreme si neaparat trebuie transcris. Altfel, degeaba am muncit. Proteaze. Cascade de proteaze. Numai ca acolo nu scriu la plesneala. Trebuie pus totul la locul lui. Sa-mi iau carnetelul, sa dactilografiez cu grija si sa ma plictisesc pe la mijloc, sa las totul balta pentru altadata si sa ma simt vinovata pentru aceasta hotarire.

De aceea m-am apucat de altceva. De pus la cuptor niste somon la cerea lui George.

O data, cind aveam invitati si niste somon la indemina, nu prea stiam ce sa fac cu el. Totdeauna, sau aproape totdeauna fac ce mi se pare mai simplu. Adica cit mai putine gesturi. Mi-am spus sa-l pun la cuptor.  Zis si facut. L-am pus pe pat de lgume (morcov si ceapa taite rondele atit cit sa nu-l lase sa se lipeasca de tava). L-am piparat, sarat si nu mai stiu ce am pus ca mirodenii. Deasupra aveam numai o lamiie care nu mi-a ajuns sa-l acopar cu totul. Mi-a mai sarit in ochi si o pereche de mere razletite. Le-am scos cotorul cu dispozitivul de scos cotoare si le-am taiat rondele pe care le-am asezat peste bucatile de peste alternind cu cele de lamiie. Deasupra am turnat niste ulei iar pe fundul tavii am adaugat vin alb original, de la nea’ Pisica.

A iesit o chestie pe care a mincat-o toata lumea, inclusiv Nepotul care nu maninca peste.

De atunci, cu diferite ocazii repet figura. In seara asta am repetat-o la cerea lui George, desi nu aveam nici un fel de chef de bucatariseala.

Lasă un răspuns

