Chekul cu zahar ars

Am o vara la Firliug. Ana Savu ii spun eu, pentru ca este nepoata matusii mele Ana, maritata la Savu. Acum ii spune altfel, a lu’  Shaghea, dar abia am reusit sa-i retin numele asta nou.

Simbata care a trecut am fost si pe la ea, pe la Firliug. M-a asteptat cu o prajitura maronie cu gust de turta dulce. M-am dat mare: „asta-i prajitura cu  miere…”

Nu era. O prajitura cu zahar ars. Mi-a spus cum se face: doi detzi din aia, doi deti din aia, patru din aialalta, oua si soda. M-am lamurit de tot. Habar nu mai am ce este ala „un detz…”

Va trebui sa folosesc ultimul racnet in materie de comunicare (telfonul mobil) ca sa o iau incet si sa pricep cum se face. Si cind oi pricepe, o sa o fac si eu. Merita…

Up-date…

Am aflat ce este un detz: 100 de ceva (grame, mililitri)…

Deci, revenim.

Se caramelizeaza doi deti de zahar si se sting cu doi deti de apa. Se lasa la fiert pina se obtine un sirop omogen.

Se bat 5 oua cu un det de zahar si se adauga siropul de zahar ars. Se incorporeaza 4 deti de faina (400 de grame) si un pachet de praf de copt sau o lingurita de soda bicarbon (bicarbonat de sodiu alimentar).

Se coace… Cit se coace ? Pina-i gata (p-onoarea mea !)

PS Am folosit tehnica moderna de comunicare.

Up date

Am facut deja de doua ori prajitura aceasta. Are un gust mai exotic si o culoare aparte. A avut succes si in familie si in afara ei…

Lasă un răspuns

