Praz cu masline…

Nu ca as fi fana a prazului.

Doar ca s-a intimplat sa am duminica asta si praz cu masline la masa. Eram toti sase. Cu Ama si Andrei, Ludmila si Silviu.

Printre toate, cum va spusei treaba de mai sus. Cind ne-am ridicat de la masa, singura oala care se golise, era cea cu pricina : praz cu masline…

Din aceasta cauza ma apucai in seara asta sa mai fac una. Numai ca ceva mai dichisita.

Mai inti am spalat cam un kil de bete groase de produs oltenesc. Le-am tait in bucatele cam de 2,5cm lungime. Intre timp pusesem sa fiarba niste apa cu sare si otet. Cind am terminat de taiat leguma, apa ferbea si am pus bucatile in oala. Le-am lasat acolo in legea lor.

Intre timp am luat o cratita mai marisoara (3l) am pus-o pe foc, i-am acoperit fundul cu ulei si am pus sa se caleasca o ceapa mare tocata. Ceva sare si maslinele. Nu prea multe, lui George nu-i place sa le gaseasca prin farfurie. Le-am acoperit pe toate cu vin din abundenta si m-am dus la calculator. Dupa pret de un sfert de ceas, m-am intors. Vinul secase, ceapa se muiase iar uleiul ieside deasupra. Am pus o lingura de faina pe care am amestecat-o bine si am stins totul cu suc de rosii, vreo trei sferturi de litru. Am dres sosul cu niste miere (sucul de rosii era putin acrisor) ceva curry si am adaus prazul fiert deja. Am mai clocotit totul vreo 2-3 minute si gata. Aplauze la scena deschisa. Ma mir si eu de ce!

Lasă un răspuns

