1978

In acest an am terminat facultatea. Eram deja interna prin concurs si lucram. Cistigam 1 700 de lei. In anul acela am pus de-o  parte 10 000 de lei. Mi-am facut stagiatura pina in 1980 cind am mai dar un cocnurs si am avut, de asemenea, unde lucra…

In viata mea, nu am fost nici o luna fara un loc sigur de munca si fara salariu.

Altfel este acum. Fiica mea a terminat din iulie si nu are nimic. Se agita si ea ne agitam si noi, dar fara efect, pina in prezent.

Un var de vreo 40 de ani si-a pierdut locul de munca de vreo doi ani, deja. Nu a mai gasit nimic. O fosta colega de liceu, de vreo 10.  O alta de vreo 5 si tot asa.

Cea mai buna fata din clasa de liceu, Tensi, arhitecta (singura care a intrat de la inceput si a terminat arhitectura fara probleme si la timp) a renuntat sa mai lucreze. S-a pensionat…

Trista vremuri am apucat sa traim.

12 Responses to 1978

  1. nelucraciun spune:

    Trist, dar adevărat!
    Mulţi români, între care şi fiica mea cea mare, doctoriţa, deşi avea în ţară 2,5 servicii, au ales emigraţia! Nu e un capăt de ţară. Mai greu e pentru noi, cei care am rămas şi ne apropiem de o vârstă…

  2. NFRez spune:

    Dar trebuie sa trecem prin acea faza de adaptare…Unii o fac mai usor, altii nu reusesc sa o depaseasca si se intorc in tara..

  3. nelucraciun spune:

    Problema e, aici în ţară, mult mai delicată.
    Sărmanul salariat român care lucrează astăzi în România trebuie să tragă pentru sine şi pentru copiii săi dar şi pentru copiii celor plecaţi la muncă în străinătate. E drept, nu le dă casă şi masă, dar le dă educaţie şi sănătate. Tot el trebuie să plătească pensie părinţilor săi, dar şi părinţilor celor plecaţi şi bătrânilor care nu au făcut copii sau acelora care au făcut unul singur. De asemenea trebuie să-l ajute pe colegul care şi-a pierdut locul de muncă, pe aproapele său care e nevolnic şi nu poate munci, dar trebuie să dea, din puţinul pe care îl produce, şi trântorului care nu a muncit niciodată în viaţă. Totodată mai trebuie să-şi rupă de la gură şi cât să plătească lăcomia celui care îi cumpără munca pe mai nimic…
    Din păcate cam asta e, în mare situaţia. Soluţia? Importul de populaţie activă. Din păcate ţara nu e atractivă, nu poate oferi de muncă nici tuturor cetăţenilor săi apţi şi dornici. Aici, în special aici, trebuie să lucreze cei care, vremelnic, se află la cârmă. Ce fac aceştia? O vedem cu toţii. Două decenii am sperat, dar degeaba!
    Câteva idei despre importul populaţie activă găsiţi pe blogul meu:
    http://nelucraciun.wordpress.com/2010/12/09/doar-o-remarca/

  4. geomarz spune:

    „Adaptarea” in afara tarii, este un cuvint cu sens destul de fluu…
    Nimeni nu te va respecta intr-o tara straina, chiar daca ai fi cu stea in frunte.
    Am o colega plecata de doi ani care a revenit pentru o scurta perioada de timp cu speranta sa se poata intoarece definitiv… Ceea ce nu s-a putut. Nu se schimbase nimic in bine. La plecare mi-a spus „Nicaieri nu este mai bine decit la tine in tara…” Acolo unde este cistiga 4 000, minimum.

    • nelucraciun spune:

      „Nimeni nu te va respecta intr-o tara straina, chiar daca ai fi cu stea in frunte.”

      Cred că e prea dură această afirmaţie.
      Dacă eşti corect, harnic, competent nu văd de ce n-ai fi respectat. Semnalele mele converg într-o asemenea direcţie. Copiii noştri nu merg acolo să le facă lor concurenţă. Merg să completeze locuri goale.

  5. geomarz spune:

    Nu cred ca este nevoie sa se importe populatie activa. Ar fi suficient sa poate munci cei de pe aici. Dupa estimarile mele cam 1/2 din populatia apta de munca nu are unde munci de loc, sau nu are un loc de munca adecvat pregatirii…

    • nelucraciun spune:

      Momentan aceasta este situaţia. Nu sunt suficiente locuri de muncă. Nu sunt suficienţi bani la buget şi la asigurări sociale.
      Raportul dintre salariaţi şi pensionari este deja prea mic. Dar ce se va întâmpla peste nu prea mulţi ani când raportul va fi şi mai aiurea? Tineretul pleacă masiv şi vor pleca şi mai mulţi. Iar cel aflat atunci în fruntea ţării riscă să devină Escu fără popor.
      Hai să o luăm un pic mai pe îndelete. 1.Bietul salariat român trebuie să plătească pensie pentru părinţii săi, dar şi pentru părinţii celui plecat în străinătate (care, acolo, plăteşte pentru părinţi europeni) şi pentru cei care nu au făcut copii sau au făcut unul singur. 2.Acelaşi salariat plăteşte educaţia, sănătatea, indemnizaţia, etc. copiilor săi, dar şi pe cea a copiilor celor plecaţi (care şi ei plătesc acolo, dar nu copiilor proprii). 3.La toate celelalte cheltuieli din buget contribuie acelaşi salariat. 4.În plus el trebuie să alimenteze lăcomia celui care l-a angajat, corupţia, pentru că altfel nu va putea beneficia de multe din drepturile sale legale, etc.

      • geomarz spune:

        Corecta aceasta logica. Numai ca daca s-ar face sa mearga economia locala nu ar mai pleca atitia si totul s-ar rezolva.
        Si daca profitul nu ar mai pleca din tara ar fi mai bine. Pentru asta, Romania trebuie sa redevina a romanior.
        Ceeace, eu personal nu mai sper sa se intimple pe parcusul vietii mele.
        Oricum, multumesc pentru comantarii si pentru vizite.
        Am intrat si eu pe la domniia voastra si nu am mai gasit noutati…

  6. geomarz spune:

    Comentariul de mai jos apartine lui Nelu Craciun
    Nu stiu de ce, nu apare pe lista de comentarii, desi este aprobat.
    L-am copiat eu si l-am postat ca sa pot raspunde.

    „Nimeni nu te va respecta intr-o tara straina, chiar daca ai fi cu stea in frunte.”

    Cred că e prea dură această afirmaţie.
    Dacă eşti corect, harnic, competent nu văd de ce n-ai fi respectat. Semnalele mele converg într-o asemenea direcţie. Copiii noştri nu merg acolo să le facă lor concurenţă. Merg să completeze locuri goale.

  7. geomarz spune:

    „Daca esti competent si harnic nu vad de ce n-ai fi respectat.”
    Nici eu nu vad, doar ca asa se intimpla.
    Am colegi care lucreaza de ani de zile si sint tratati in continuare ca niste paria. Ca ultimii veniti, desi nu mai sint de mult.
    O observatie este urmatoarea: Aici esti platit de 10 ori mai mult decit ai fi platit la tine in tatra, atunci munceste de 10 ori mai mult decit cei de aici si nu mai comenta…
    Unii, chiar nu au mai facut fata si s-au intors.

Lasă un răspuns

