Mihaela Ceausescu

O femeie de toata isprava. Desi blonda. Cam la 55 de ani. Nepoata lui NC.

Mignona, volubila, inteligenta si spontana. Cu haz personal foarte sanatos.

La observatia lu Neagu Djuvara „Dictaturile nasc cretini” cu directie clara catre „dictatura” ceausista, a raspuns: Cretinii, ca si indivizii normali si cei supradotati, exista in orice societate… Ceea ce este la nivelul bunului simt al rominului de rind. Acesta si este motivul pentru care imi place atit de mult doamna. Da glas bunului simt.

La fel cum in fiecare societate exista „exaltati” si „oportunisti”. Exaltatii cred in ceea ce spun si ceea ce fac, oportunistii nu cred in nimic. Fac ceea ce este la moda sa se faca. Sau ceea ce li se impune. Astia, carora li se impune, mai sint pardonabili, ceialti ar trebui spinzurati (parerea mea, nu a ei).

Ceausescu si-a iubit tara, nevasta si era un exaltat.

Actualii nu-si iubesc nici tara nici nevestele si sint niste oportunisti.

Ea le spunea celor doi Unchiul Nicolae si Tanti Lenuta. Asa cum eu ii spun unchiului meu Nenea Gneorghe si matusii Tanti Sanda. Iar copiii mei le spun unchilor lor Nenea Lucica, Nenea Gabi si Tanti Aurelia sau Tanti Stanica… Cit se poate de normal.

De ce a iubit-o NC pe E? Pentru ca asa a fost sa fie. Si Elena Ceausescu era un monstrulet in comparatie cu monstrii blonzi ai zilelor noastre (vezi Elna din Plescoi…).

Despre Elena Ceausescu stiu o povestioara. In tineretea ei era curtata de Ceausescu, secretar la UTC si un alt nene, al carui nume nu mi-l mai amintesc, secretar la UTS (mai tirziu s-a unit UTC-ul cu UTS-ul si a iesit UTM-ul). Acesta din urma fusese prieten din tinerete cu tatal meu si l-am avut de multe ori in vizita la noi acasa.  Fusese si el ilegalist si intemnitat la Doftana. Perioada respectiva a folosit-o sa invete vreo trei limbi straine si sa citeasca enorm. Se uita la peretii plini de carti ai tatalui meu si intreba „Cit ai citit din cartile astea? De ce la aduni daca nu le citesti ?” El isi avea biblioteca in minte. Nu avea nevoie de suport fizic…

Lasă un răspuns

