Franţa, sau cum vă place…

Am dat in mintea babelor. M-am apucat să intru aici si am uitat de unde am plecat… Adică de la ce idee.

Ideea este că în dimineaţa aceasta m-am întîlnit cu prietena mea din Franţa, venită pentru o extrem de scurtă perioadă acili-şa. Adică s-a suit femeia la volanul maşinii ei de 1 000 de euro si s-a dus la piaţa. Doar că nu şi-a pus centura de siguranţă. (Eu n-am învăţat-o aşa, dar nu ascultă.) Si a oprit-o nenea poliţistul care a constatat că nu are tradus permisul de conducere, el, evident, nu stie româneşte. Ca urmare, amendă 90 de euro, adică, 1/40 din salariul femeii.

Bun, venit ea în ţară pentru a rezolva problema.

Eu, în vizită de curtoazie (poate, la vară, mă ţine şi pe mine vreo trei zile cu familionul…)

Şi ce-mi povesteşte…

Într-o zi a intrat ea în vorba cu nişte asistente cu care lucrează, vorba venind despre cîinii lor… Mai apoi s-a discutat cu un coleg, adică un megrebian care îi promisese că-i tine locul într-o sîmbătă cînd s-a vrut liberă si i-a spus de ce se vrea liberă… îi veneu nişte musfiri…

La vreo trei zile o opreşte şeful:

– Ai vorbit cu asistenta cutare despre cîini?

– Da…

– Dar şi cu magrebianul că îţi vin musafiri?

– Da…

– Te rog de acum încolo la slujbă să nu mai discuţi problemele personale. La noi nu se discută aşa ceva. În timpul seviciului dicutăm numai pentru ce sîntem plătiţi, adică probleme de serviciu…

Vă place ? Democraţia occidentală în  floare…

Lasă un răspuns

