Kech-up

3 kilograme de ardei copti + sucul de la 5 kilograme de rosii. Se fierb si se aromeaza cu sare, piper si ce mai vrea lumea. Eu mai pun cite o foaie de dafin, am mai pus cite un bob doua de enibahar… O lingura – doua de zahar sau miere. Ies 15-16 borcane de 400.

Se pune fierbinte in recipiente rezistente (borcanele de 400 cu capac sin tperfecte… pentru familia mea ) sa capacesc imediat si se lasa la racit lent, impachetate in servete. Rezista fara nici un fel de problema un an.

9 Responses to Kech-up

  1. geomarz spune:

    Nu stiu. N-am auzit niciodata de asa ceva.

  2. nelucraciun spune:

    Este excelent. Il cumpar de la supermarket!

  3. geomarz spune:

    CU siguranta nu este ecologic. Dati-mi compozitia si o sa vad daca pot face artizanal. Dupa nume mi imi suna a pasta de ardei copti cu ceva arome in ea, naturale, fireste.
    Dar sa nu exageram. Mai putem folosi timpul si la altceva.

  4. nelucraciun spune:

    ardei dulce si iute, gogosari, sare, ceapa, pasta de tomate, ulei vegetal, apa, aromatizant (glutamat de sodiu), zahar, amidon modificat din porumb, agent de ingrosare (guma xanthan), aroma de condimente si de telina, acid alimentar (acid citric), conservanti (sorbat de potasiu, metabisulfit de potasiu-care contine dioxid de sulf), foi de dafin
    Acestea sunt ingredientele notate pe tub. Intr-un an sotia mea a adus o unguroaica care s-a laudat ca stie sa-l faca. Din pacate a stricat materialul, nu l-am putut consuma.

  5. geomarz spune:

    Ciudat. Ca a stricat materialul respectiva unguroaica.
    Eu asa face asa. As coace ardeii (1,5Kg). As fierbe rosiile, sa zic vreo 3 Kg, (ceva mai mult, sa scada cam un sfert) iar in rosii as fierbe frunze de telina. As scaote frunzele de telina si as da rosiile prin sita. As cali cepa (cam 0,5-1kg) la foc mic si cu adaus de apa sa nu se prinda de fund si sa nu se arda.
    Ardeii copti dati prin blender, ceapa, de asemeni. Se amesteca toate pastele rezultate si se scad la foc mic cit vrei si cit ai rabdare. Eventual in ceapa sa calesti si o telina mica-medie data prin razatoare.
    La sfirsit se adauga arome: piper, vreo lingura doua de zahar (cit vrei de dulce) si cam tot atita miere. vreo trei linguri de otet o foaie doua de dafin… Se pune in borcane fierbinte si se fierbe pentru siguranta, in bain marine.
    Nu-i nevoie de amidon, nici de agent de ingrosre. Nici de conservanti…
    Daca o sa am chef o sa incerc in toama asta. Nu stiu daca o sa nimeresc gustul pe care il stie domniia ta, dar sigur nu se poate strica nimic din ce am zia eu aici. Ca sa fie pasta consitenta, trebuie numai sa fierbi cit mai mult, amestecind ca sa nu se rpinda de fund si sa se afume (treaba care mie nu-mi place, de aceea las totul mai fluid).

  6. nelucraciun spune:

    A stricat materialul in ideea ca era altceva decat stiam. Consum produsul de prin 1981-1982, adus de la vecinii unguri, cand pe la noi nu erau supermarketuri, nici nu se importa. Acum se fabrica si in Romania, sub marca lor. Gustul e neschimbat. Formidabil!

    • geomarz spune:

      Nu stiu. Nu folosesc sosuri cumparate.Dar o sa incerc sa fac asa cum a descris mai sus. Nu stiu daca gustul va fi cel pe care il doresti dumneata.Dar sigur nu are ce sa fie rau. Poate prea dulce sau prea putin dulce sau nu destul de acrisor…

    • geomarz spune:

      Am facut azi.
      3 kg ardei copti, doi ardei iuti, 6 kg de rosii foarte coapte si 0,750kg ceapa, o telina si jumatate.
      Am aromat cu boabe de piper, nucsoara, praf de ghimbir si foi de dafin.
      Nu stiu daca gustul este cel pe care-l doriti dumneavoasta. Mie si alor mei ne-a placut.
      Am fiert totul pina s-a facut o pasta destul de compacta.

Lasă un răspuns

