Recensamintul…

A ajuns si la mine.

O persoana de etnie roma, fara sa ma pot hotari daca era baiat sau fata. 23 de ani, ochelari fumurii, helionmat, cred, ca altfel n-avea cum sa vada in casa si niste chestii in picioare, negre lucioase cu un virf ascutit, fara toc. Ma uitam si nu puteam sa pricep.

Dragalasenia a venit la completarea chestionarelor.

Intii ne-am lamurit cu gospodariile. Cite gospodarii sint la aceasta adresa. Una zic. Adica o familie. Mama, tat si unul dintre cei doi copii. Al doilea sta in alta parte.

Tipul da casa. Cadem la pace pe cel conventional. Ca celelalte erau din lemn, pe apa si alte bazaconii.

Din ce este. Beton armat, zic, dar este structura de beton cu umplutura de caramida. Asa ceva n-avea la bifare.

Cite nivele. Bifeaza automat la parter. Pai etajul… Lasa e mai simplu asa.

Cite camere. Dau sa numar… Nu, nu, numai dormitoareale. Din greseala zic . La etaj sint 4 dar o incapere este al doilea birou. Suprafata… estimeaza dinsa rapid 60 de mp. suprafata construita este de vreo 200.

Ce mai… Totul s-a desfasurat ca mai sus.

La capul gospodariei am negociat. Vroiam sa ma declar eu. Nu-i voie. Numai barbati. Daca nu-i barbat se accepta si femei. Ce-i ala capul gospodariei ?

Numel, evident ca l-a gresit. Ma rog este o inventie recenta pe care putina lume o intelege.

Domiciliul mamei in momentul nasterii mele: judet Timis, sat Visag. Nu auzise de Visag niciodata. Nu m-am mirat, m-am apucat numai sa rid, asa cum rid si acum, cind scriu…

Probabil, deduce dinsa dupa nu prea stiu ce logica, mama locuiste si acum in Visag.  Nu mai locuieste este moarta.

Facultatea? Cutare. Nu cutare, la stat sau la privat !!! Ma pufneste din nou risul. In 1978 era NUMAI facultate de stat.

Religia. Crestin-ortodoxa. Incepe sa scrie ea cu avint. Nu, nu o opresc. Fara. Cum fara. Uite sa, fara, am dreptul sa ma declar cum vreau eu si eu ma declar fara. Ramine citeva momente bune contrariata. Pina la urma ma lasa in boii mei si trage o liniuta acolo unde incepuse sa scrie.

Ultima pagina, format A4 trebuia sa contina informatii despre starea de sanatate. Sanatos. Hotaraste si ma pune sa semnez. Incerc sa obiectez. Port ochelari. Degeaba.

Conchidem impreuna ca un asemnea chestionar timpit nu a mai fost conceput niciodata si ne despartim in termeni buni.

Astept cu sufeltul la gura rezultatul acestui recensamint conceput de niste idioti, realizat cu picioarele de persoane cit se poate de neinteresate si prelucrat cum o fi.

Si or sa se adune o sleahta de neispraviti care  vor comenta niste cifre care nu vor descrie nimic si nu vor avea nici un fel de relevanta pentru nimic.

 

Lasă un răspuns

