Ciorasti 2012 = Ciorasti 1954

In Ciorasti, Vrancea, la 16 km de Rimnicu Sarat, si ceva mai departe de Focsani, locuieste matusa mea Eana, una dintre surorile mamei mele. Toata viata si-a trait-o acolo. In 1954 a nascut acolo pe varul meu Stelica. La casa de nasteri din sat. S-a dus pe jos la casa de nasteri in 15 mai sa nasca si pe marginea ulitei era inca, zapada.
In iarna aceasta am tot auzit de drumul care leaga Ciorastiul de Maiacanesti ca este blocat. Si de localitatile Jitia si Vintileasa, de prin zona ca sint blocate de zapada.
Am vorbit in seara aceasta cu ea. Era bine si vioaie. Se gindea sa mai puna un lemn pe foc…
Zapada este troienita pina la streasina casei. In curte, unde s-a asezat linistita, are pe putin un metru.
In dimineata care a urmat ultimei ninsori viscolite, poarta ii era blocata de zapada. Zic poarta pentru ca ea a fost elementul principal al deblocarii matusii mele.
Niste cumatri (tigani) carora le-a botezat un copil in urma cu 14 ani si cu care se ajuta cel mai bine, au venit, au sarit gardul si au deszapezit intii poarta. Pe urma i-au croit pirtii prin curte ca sa ajunga la magazia de lemne sa camara cu provizii la poiata cu pasari.
Acum este bine. Sta in casa la caldura, isi face mamaliga la prinz, tota viata si-a facut mamaliga.Pe ulita abia azi, 10 februarie a fost bagat un plug pentru ca era de dus un mort la cimitir. Plugul a facut cale numai pentru drumul mortului.
Este ca in 1954 mi-a spus matusa mea Eana.
Si mi-a mai spus: Daca in aprilie o sa vina o caldura brusca, ne iau apele pe sus…
Matusa mea nu este nici inginer nici politician, nici un fel de om ”luminat” al vremurilor noastre. Este o tranca cu foarte mult bun simt, ambitie, inteligenta si cunostinte practice. Si mai este si un depozitar al memoriei colective. Al amintirii vremurilor prin care a trecut si pe care le-a inteles in felul ei, cu totul altfel decit viziunea oficiala care ni se impune in acest moment de la centrul local, regional, statal sau palnetar.
Este bine de stiut ca oamenii acestia exista si ca frumoasele minciuni oficiale vehiculate prin colorata mass-medie nu prea ajung la oameni ca ea. Si ca mine care isi pleaca urechea la intelepciunea ei de 87 de ani.

3 Responses to Ciorasti 2012 = Ciorasti 1954

  1. […] S-a dus pe jos la casa de naşteri în 15 mai, şi pe marginea uliţei era încă, zăpadă”, se arată pe blog, amintind de iarna foarte grea de acum 58 de […]

    • geomarz spune:

      Nu cred ca am scris pe undeva ”cum a trecut iarna matusa Eana”. Si chiar ma deranjeaza interpretarea aiurea a ceea ce am scris eu.
      Poate ar fi mai bine sa ne vedem fiecare de treaba noastra.

  2. […] S-a dus pe jos la casa de naşteri în 15 mai, şi pe marginea uliţei era încă, zăpadă”, se arată pe blog, amintind de iarna foarte grea de acum 58 de […]

Lasă un răspuns

