La 40 de ani

Desi nu imi vine sa cred, in vara aceasta s-au implinit 40 de ani de la terminarea liceului. Ca urmare, ne-am intilnit. La Sarpele Rosu. Alegerea a fost a celor doua organizatoare si unuia dintre fostii colegi.
Fiind in relatii bune cu organizatoarea pricinpala, a trebuit sa merg si eu, si inca printre primii. Am gasit vestita bomba din Piata Victoriei unde ne-a fost rezervata o masa de 15 persoane. Sa nu va imaginati ca era mare imbulzeala acolo. Nimeni, la oara la care am ajuns noi. Asa ca treaba cu rezervarea, suna ceva cam pretentios.
Numai ca din 15 s-au facut vreo 30-40. Cea mai mare pondere am avut-o noi, beul. 15 din vreo 30.
Pe colegii mei directi i-am recunoscut pe toti. Nu de la inceput. Dar cu timpul, am identificat unele trasaturi specifice lor. Numai Marlenei, cu care mi-a fost si colega de banca in clasele primare nu i-am recunoscut nimic. Eu mi-am amintit ca ma punea sa-i leg sireturile iar ea ca am fi facut o data lectii la franceza impreuna. Nu prea cred. Franceza am invatat-o de la o doamna profesoara excelenta de la liceu. In scoala generala un nene ma certa numai ca nu stiu nimic. Ceea ce era si adevarat. El nu preda nimic la ore si se baza numai pe ce stiau copii de acasa. Eu nu aveam de unde sa stiu, pentru ca acasa nu ma invatase nimeni franceza. Stiam altele pe care le stiu nepotii de tarani: cum fata vaca si capra, cum ies puii din gaoace, cum cresc cateii si pisoii, cum creste ceapa in gradina si porumbul pe cimp si cum se schimba anotipmurile dar franceza nu am avut de unde sa o stiu.
Dar de ce am inceput sa criu aceste rinduri. Pentru ca in fata mea s-a asezat un domn grizonat cu aspect ciudat da american. Ma tot uitam lel. Parca nu era de la B. Intre timp, cineva i-a explicat cine este prietena mea, sufletul acestei reuniuni. Nepoata uni domn instarit. Tii minte o casa mare si frumoasa cu niste magazinela parter la coltul Grivietei cu prima strada care merge la dreapta pe linga frontul de blocuri de prin 60 cum vii dinspre Gara? Acela este blocul ei. Si a mai mostenit si altele. A continuat colegul cu admiratie.
Mi sa-a reintarit convingerea ca vietile noastre au fost zadarnice. A contat si conteaza numai ce au facut bunicii inainte de 44. In rest, nimic.

2 răspunsuri la La 40 de ani

  1. La cat mai multe aniversari!

  2. geomarz spune:

    Multumim.

Lasă un răspuns

