De ce nu se incheaga laptele de capra…

La rubrica Raspunsuri…
”de ce nu se incheaga laptele de capra”
Ba se incheaga. Se acreste ca orice lapte daca este lasat la prins si se incheaga cu cheag daca se da cheag. Problema este cu gustul. Eu nu l-am suportat nici o data. Atit laptele cit si preparatele din lapte de capra au un gust specific care mie nu-mi place.
Spre deosebire de laptele de vaca si mai ales cel de oaie, este mult mai slab. Dupa cite stiu eu, da si mult mai putina urda.
Acum am gasit:
”de ce nu se incheaga laptele de vca”
Raspunsul este acelasi. Ba se incheaga.
Intrebarea mea este, care lapte. Cel cumparat din tirg?
Pai ala care este prin magazine, indiferent de provenienta, are in o gramada de adausuri ca sa NU se acreasca. Mai demult, am auzit de la o colega ca sa adauga in lapte soda caustica ca sa-i schimbe pH-ul. Sa-l faca alcalin. Alcalin fiind, nu se mai acreste atit de repde si se poate tine mai multa vreme.

2 răspunsuri la De ce nu se incheaga laptele de capra…

  1. Adrian Miu spune:

    Am cumparat recent o vaca, datata in Septembrie, vițelul vandut in Decembrie, acum are 8 litri la miulsoare iar laptele NU se incheaga!
    Cred ca este o problema patologica a animalului!
    Menționez ca sunt veterinar dar nu m-am confruntat cu aceasta problema pana in prezent. Posibil ca animalul sa fi contactat un stafilococ si asta sa fie cauza?! Am administrat tratament cu
    PENSTREP.-20ml/zi , sunt in a trei-a zi de tratament, va rog cei care v-ati confruntat cu probleme asemănătoare sa imi ziceți si mie!
    Multumesc!

  2. geomarz spune:

    Orice lapte se poate lasa la prins. In aceasta situatie in el se dezvolta bacteriile specicfice (lactobacillus si streptoccocus : http://biblioteca-digitala-online.blogspot.com/2013/01/microbiologia-laptelui-si-produselor.html) care produc acrirea laptelui. Se obtin varietati de lapte prins in functie de germenii care il acresc. Chefirul, sana, iaurtul…
    Prin incalzire usoara si strecurare ulterioara, se obtine brinza de vaci.
    A doua varianta este inchegarea laptelui cu un produs special care contine enzime extrase din tubul digestiv al unui mamifer (porc. oaie, vitel, miel…) artizanal sau industrial. De aici rezulta casul care se sareaza si se obtine brinza de tip telemea.
    Nu vi s-a inchegat laptele dat cu cheag ? Probabil este problema de cheag. Ma gindesc eu.

Lasă un răspuns

