Tot amintiri

A murit Sergiu Nicolaescu. Treaba lui si familiei lui. Mie, el, nu mi-a placut niciodata. Mi-a placut, de exemplu, Pistruiatul, in ciuda faptului ca era regizat de dinsul.
De ce scriu, totusi, despre el?
Pentru ca mi-am amintit.
Mi-am amintit cine dirija tirul din fata CC-ului in asa zisa Revolutie. Noaptea aceea ingrozitoare in care nu stiam ce are sa se aleaga din noi. Sergiu Niolaescu. S-a soldat cu nu stiu citi morti si distrugeri materiale printre care si BCU si colectii din Muzeul Palatului.
Mi-am amintit de seara in care s-a cerut masarea de „aparatori” in jurul televiziunii. Am vazut actori care se intrebau. „Maestrul” nu mai vine? A promis ca vine. Daca nu vine, eu plec acasa.
Mai apoi a inceput schizofrenia: vine securitatea cu tacurile… La Safrica s-a oprit o coloana de 6 (sase) kilometri de tacuri. Sa aparam televiziunea libera, strigau vreo doi haidamaci inalti, blonzi, bine hraniti, elgant imbracati, siguri pe ei, inarmati cu cite un retevei (fix o coada de toporisca mai mare).
Ma uitam si ma minunam. Ce pisicii ei de treaba or sa faca ei cu reteveiele cu pricina in fata tancurilor securitatii?
Zilele astea am aflat ca la Saftica s-a oprit cu tancurile (coloana de 6 km) un cunoscut de-al lui Nicolaescu chemat de el pentru apararea regimului …
Pe urma, bomboana de pe coliva, au apArut vreo 20 de soldati, tineri dezorientati, care aveau pe mineca o panglicuta tricolora. Acestia sint apratorii nostri, s-a strigat din televiziunea libera. Ii cunoasteti dupa tricolorul de pe mineca… M-am crucit din nou. Cine imi poate garanta mie, ca orice purtator de bentita tricolora pe mineca este prietenul lor? Puteam si eu sa-mi pun una, chair daca nu as fi fost…(din nefericire, la vremea aceea, eram).
Imi mai amintesc alte teme delirante: securistii si teroristii au aruncat in aer rezervele de singe ale Bucurestiului, au otravit apa (daca nu stiti, apa fairta nu mai este otravita, asa se comunica din gura in gura…)…
Amintiri, amintiri triste, de care nu mai vreau sa stiu.

Un răspuns la Tot amintiri

  1. nelucraciun spune:

    Incepuse contrarevolutia romana in direct. Nu s-a terminat nici astazi. Revolutie a fost doar cateva zile. Mai ales la Timisoara.

Lasă un răspuns

