Evolutie ?

In urma cu 52 de ani paraseam satul natal, impreuna cu parintii, pentru a ma stabili in capitala. Parintii nu-si mai gaseau rostul in satul meu de bastina. Nici nu mai aveau cum. Studiile le dadusera un alt statut. Un absolvent de facultate, asa cum era tatal meu la vremea aceea, nu avea ce cauta intr-un sat in care nu exista decit o scoala cu patru clase in care invatau vreo 25 de copii.
Au trecut anii. Am ajuns si eu cu facultatea terminata m-am angajat si am muncit, m-am intretinut am facut copii. Copiii au crescut. Si-au terminat facultatile. In tara asta societatea nu le ofera nici un fel de rost. Pe cel care este medic, marele machitor national il sfatuieste sa plece iar cel care este arhitect pleaca singur, fara indemnul nimanui.
Pentru ce am muncit sa aiba de toate?
Mai putin un venit din care sa poata trai…
N-am stiut sa le fac alt rost…
Imi pare rau.
In imensitatea casei goale proiectata pentru multi, stau sa ma intreb: unde am gresit si cind…

8 Responses to Evolutie ?

  1. Barengott spune:

    E cel mai bun moment pentru a va analiza realizarile si esecurile generatiei din care faceti parte.
    Mie imi ies foarte multe esecuri si mai nimic la realizari notabile …

    • geomarz spune:

      Dupa cum scriam mai sus, am facut cam tot ce putea face un om muncind cinstit in viata asta. Singurul lucru pe care-l regret este ca societatea din care fac parte NU apreciaza bunul simt si corectitudinea. Copiii mei traind asa cum am trait eu nu vor putea supravietui decent in tara asta. Cam asa se pune problema.
      Nu regret nici un momant ca am avut copii. Mi-au dat un sens vietii. Regret, numai, ca societatea actuala nu ii merita.

  2. Barengott spune:

    Asa e, ceilalti, din jurul meu, sunt de vina. Niciodata eu personal …

    • geomarz spune:

      Eu sint de vina ca nu mai exista agricultura, industrie, cultura in tara asta?
      Eu sint de vina ca nu mai sint locuri de munca si ca nici constructiile nu pre mai merg?
      Eu sint de vina ca nu am furat nu am ucis si nu am distrus cu mina mea ce au cosntruit altii?
      Ca s-au defrisat padurile si s-au ucis animalele domestice? Ca satul romanesc este pae moarte? Ca Invatamintul aproape ca nu mai exista, se cumpara tot, diplome functii…
      @Barengott
      In viata mea am gresit, poate multe, dar nu din cauza imbecilitati mele si incompetentei sau lenei mele nu au tinerii nici un viitor in aceasta tara.
      Greseala mea, majora, dar inutila, a fost aceea ca in 89 NU am stat acasa.

      • Barengott spune:

        E vorba de vina colectiva. Fiecare are partea sa de vina …
        Eu as zice ca greseala a fost dupa 89, incepand cu 20 mai 90 si continuand cu statul acasa dupa aceea, si i-ati lasat pe comunisti sa conduca tara in capitalism … Cum sa faci capitalism cu alde copos, becali??? A, si de parca nu e suficient, acum le mai plangeti si de mila, cand rand pe rand ajung acolo unde le este locul, dupa gratii …

  3. geomarz spune:

    @Barengott
    Acum ma superi, domnule!
    I-am plins eu de mila vreodata lui becali sau lui copos sau altor minunati si pretiosi capitalisti autohtoni? Dimpotriva.
    Becali a fost un bisnitar. Copos un UTC-ist de frnte. Iata ca s-au intilnit pe cimpia roditoare si primitoare a capitalismului de balta local.

  4. barengott spune:

    Si se vor intalni si in inchisoare …

Lasă un răspuns

