RIR continuare

In drumul meu de 500 de kilometri dus si 500 intors am vazut multe.
Multe paminturi nelucrate. Cam o treime din ce se vedea. Intr-un fel ete bine, biodiversitate cita vrei.
Pe cele lucrate culturi neproductive. Peste 2/3 din porumbul pe care l-am vazut era prost. Recolta va fi minima. Poate la 1-2 000 kg la hectar, in medie. Si nu este din cauza vremii. In aceeasi zona, pe dreapta drumului porumbul era frumos pe stinga pipernicit, ars si uscat.
Paioasele erau adunate peste tot. Dar nu am vazut prea multe miristi…
Peste tot pomii fructifeti bolnavi. Si vita de vie pe care am vazut-o era bolnava. Strugurii manati si putini. Rosii, nu, ceapa stricata, cartofii stricati… Oameni care u muncit degeaba un an intreg.
Si, bomboana de pe coliva, padurile rase de pe fata pamintului. Dealuri care au luat-o la vale. Drumuri noi surpate… prin diferite zone, fie drumuri nationale, regionale sau … AUTOSTRADA Transilvania…
M-am tot uitat dupa oameni.
Cei obisnuiti ai locului, pricajiti, barbosi, cam murdari, imbracti la plesneala. Viligiaturistii, ceva mai dichisiti.
Statiunile de pe Valea Oltului goale vineri, ceva mai pline duminica dar majoritatea turistilor tristi. Cei mai tristi batrinii neputinciosi de pe marginea drumului.

Lasă un răspuns

