Hortensia Papadat Bengescu

Recent, un coleg il ridica in slavi pe Paolo Coehlio pentru un roman in care analiza sufeltul feminin. Inconstant, evident, predispus la tradarea sotului. L-a tradat pe sot dar acesta a iertat-o pe fe(r)meia (ma distreazaa sa scriu asa cum spunea fiica mea la inceputul existentei sale) cu pricina pentru ca o iubea prea mult.

Nu-mi pot da seama cum poate o fiinta umana sa spuna asemenea aberatii. Un barbat sa stie mai mult despre sufeltul feminin.

Raspunsul a fost pe masura. Poate ca barbatul nu stie prea multe, dar nici o femeie nu este capabila sa spuna, analizeza, ce simte, face si asa mai departe.

De aceea am cautat-o pe Hortensia Papadat Bengescu o autoare locala cu un acut simt al psihanalizei care a prezentat lumea din viziunea feminina a sa. Imi amintesc „Concert din muzica de Bach” pe care l-am citit in adolescneta… Si mai sint si altele pe care le gaseste oricine la adresa respectiva.

Lasă un răspuns

